Contributions accepted: 44th Annual Conference of the German Association for University Didactics (DGHD)

Datum: 2015/01/22
Ort: University of Paderborn, Germany
Link: http://www.dghd15.de/

GET Lab is represented at the 44th Annual Conference of the German Association for University Didactics (DGHD), which takes place on March 4 to 6, 2015 at the University of Paderborn, Germany, with the following contributions (titles are in German):

Bärbel Mertsching and Markus Hennig: Lehrinnovationen zur Mathematikausbildung in der Elektrotechnik: Mathematiklehre innerhalb ingenieurwissenschaftlicher Lehrveranstaltungen.

Markus Hennig and Bärbel Mertsching: Integration multimedialer Lehrmaterialien zur Mathematikausbildung innerhalb ingenieurwissenschaftlicher Lehrveranstaltungen.

Daniel Nickchen and Bärbel Mertsching: Einsatz einer webbasierten Lernplattform zur interaktiven Wissensvermittlung in internationalen Ingenieurstudiengängen.

The conference includes the Day of Teaching 2015 by the University of Paderborn.